OSOBNÍ NÁZORY, RADY A PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI,
KTERÉ POMOHOU NEJEN VÁM,
ALE I VAŠEMU PODNIKÁNÍ.
Hned v úvodu vám chci poděkovat za pozitivní zpětnou vazbu, kterou jsem dostal na můj poslední článek o stresu a jak se s ním vyrovnat. Je vidět, že tato problematika je pro vás skutečně aktuální a jsem rád, že společně můžeme sdílet své postřehy. V dnešním článku na toto téma navážu a v závěru se s vámi podělím také o své zkušenosti.
V několika posledních článcích jsme se zaměřili na to, co je to štěstí a jak jej dosáhnout s oporou objektivních faktorů. Došli jsme také k závěru, že peníze mezi ně opravdu nepatří. Tentokrát se však zaměříme na jeden aspekt, který štěstí příliš nenahrává, pokud s ním neumíme pracovat. Stres.
Jan Mareš se oblasti ekonomiky a financí věnuje přes dvacet let. Vystudoval ji a po získané praxi v leasingové společnosti se rozhodl samostatně podnikat jako ekonomický poradce. Později, v roce 2002, založil firmu MARFIN Consulting a z podnikání o jednom člověku se najednou stala práce týmu lidí zastřešujícího komplexní služby správy účetnictví, mezd, daní, ekonomického a finančního poradenství. Jak sám říká, čísla ho baví, neboť mají jasnou logiku a rovnice nabízí vždy konkrétní řešení. V rozhovoru mimo jiné prozradil, jaké byly jeho podnikatelské začátky, čeho si na spolupráci s klienty cení nebo proč se rozhodl psát blog, který nemá s ekonomickou sférou zdánlivě nic společného.
Často se setkávám s lidmi, kteří jakoukoliv zmínku o seberozvoji zapudí se slovy: „vždyť je to jen snůška řečí, nás přeci předurčují geny“… Geny? Ale jistě. Poslední výzkumy potvrzují, že geny skutečně ovlivňují náš vývoj, ale POUZE, POKUD je nějakým způsobem zaktivujeme. Záleží tedy jen na našem přístupu a prostředí, které nás obklopuje. A to stejné platí o štěstí. Je třeba jen zjistit, jak jej zaktivovat, i když nám třeba mnoho šťastných okamžiků do vínku dáno nebylo.
Poměrně často dostávám dotazy na doporučení knih, které mě v poslední době zaujaly. Když se nad tím zamýšlím, musím bohužel smutně konstatovat, že řada publikací, které aktuálně vychází, jsou spíše o kvalitním marketingu, než o kvalitním obsahu. Mnohdy jen skrze citace omílají myšlenky (byť většinou dobré) jiných autorů. Chtěli byste za něco takového vyhazovat peníze? Tuším vaši odpověď, a proto se podělím o tip na jednu knihu, která mě skutečně obohatila.